PACKAGING

Packaging-ul sau design-ul de ambalaj consolidează o identitate de brand, oferă familiaritate și creează încredere pentru o anumită marcă.

Deși ambalajul este considerat ca generator de cantități mari de deșeuri și consumator de resurse valoroase , în unele cazuri este un rău necesar. Ambalajul este esențial pentru a proteja și a conserva alimente sau obiecte perisabile și fragile și nu numai. Ambalajul este de asemenea, utilizat și ca formă de publicitate și de educație. Cu mai mult spațiu de suprafață creat de o cutie sau recipient, el este prevăzut să promoveze identitatea de brand, comunicarea punctelor de vânzare și caracteristicile produsului și atunci când este necesar, oferă detaliile necesare, cum ar fi informațiile nutriționale sau potențiale pericole. Culoarea, dimensiunea, forma, fonturile și imaginile sunt toate atent luate în considerare la proiectarea unui pachet de vizibilitate maximă. Design-ul de ambalaj consolidează o identitate de brand, oferă familiaritate și creează încredere pentru o anumită marcă. Aceasta funcționează în mod eficient atunci când cumpărătorii recunoasc imediat un brand. Ambalarea bine concepută si realizată aduce un profit mai mare.

Componentele esențiale în crearea unui ambalaj:

    1. Simplitate

Puțini ne bucurăm într-un supermarket,  care este de multe ori rece, aglomerat și vizual, oarecum stresant . Orice brand care păstrează un mesaj simplu, fără a ne bombarda vizual, poate câștiga. Un design simplu, ergonomic, cu mesaje clare ajută ca produsul dvs. să iasă în evidență.

    1. Onestitate

In realitate, nu tot uleiul de măsline provine de la o fermă toscană idilică sau o bucată de pâine este frământata cu mâna de un brutar german, în ciuda a ceea ce ambalajul ne poate spune. In schimb, dacă mesajul unui  brand, ne câstigă atenția cu o glumă și ne vorbește deschis, placut, apelând la inteligența noastră, ne dezarmează instantaneu și face să ne simțim „mai înțelepti” prin cumpărarea sa.

    1. Personalitate

Ambalajul cu personalitate unică nu este numai frumos, el este esențial. Aceasta este diferența fundamentală dintre brand și private label, dintre emoție și funcție. Personalitatea sa are potențialul de a arăta ceea ce este unic despre un brand și totuși acest aspect critic este deseori ignorat. O caracteristică (a logolu-ului sau a imaginii unui amabalaj) poate schimba modul în care ne raportăm nu numai la produs, ci mai ales la brand.

    1. Practicitate

Cine nu-și aduce aminte cum a blestemat o pungă de orez,” bine” sigilată și odată deschisă a explodat pe podeaua din bucătărie? Ambalajul care conduce utilizatorul la frustrare nu încurajează. El trebuie să promoveze loialitatea de lungă durată și de aceea funcția sa practică e foarte importantă. Pe de altă parte, inovațiile, cum ar fi pompa de pulverizare la sticlele de oțet balsamic, pungi resigilabile ziplock sau sticlele de vin cu capac filetat, demonstrează o înțelegere a experiențelor noastre de zi cu zi, cu un produs ce oferă de mai multe ori un motiv concret de a aprecia marca.

    1. Durabilitate

În actualul climat ecologic ne simțim vinovați de aruncarea unei sticle de plastic și găsim risipă atunci când scoatem al treilea strat de ambalaj de la un nou aparat de bucătărie. Salutăm materialele reciclabile, cum ar fi de sticlă și hârtie. Ambalajul reîncărcabil este un alt mod de a reduce cantitatea de deșeuri pe care le producem. Ambalajul durabil oferă un sentiment de satisfacție și decide în favoarea achiziționării produsului.

    1. Autenticitate

Diferite produse și branduri noi intră zi de zi pe piață. Brandurile care au rămas fidele de-a lungul timpului sau ne amintesc de o calitate de durată ne oferă un nivel de confort și de reasigurare. Brandurile care mențin integritatea pot favoriza un sentiment autentic de valoare. Ambalajul nu trebuie să fie un efort pentru consumatori și nu ar trebui să fie nevoie de instrucțiuni pentru a deschide o cutie. În cazul în care ambalajul necesită un efort minim și lasă o impresie pozitivă, relația cu un brand poate fi semnificativă și plăcută . Se poate câștiga chiar și un pic de apreciere .