BRANDING

Branding-ul este o călătorie nu o destinație!

Daca veți alege direcția științifică, raportându-vă cu exactitate la cifre, creșteri, market lider etc, atunci vom căuta doar valori si statistici matematice în întreaga călătorie de construcție a unui brand. Toate elementele ce compun aceasta călătorie trebuie sa facă diferența în fata competitorului. De aceea, trebuie să înțelegem unde ne situăm în piața, ce urmărim, prin ce ne deosebim, care este misiunea companiei, care sunt beneficiile produselor/serviciilor, care este target-ul, ce calități vă recomandă. Acest complex de întrebări trece granița cifrelor si statisticilor pentru că branding-ul caută și elemente de ansamblu creative.

O definiție simplă si clară explică sensul branding-ului:

Un brand puternic atrage și oferă încredere tuturor celor care au o nevoie sau o problemă specifică.

De ce alegi un anumit brand? Pentru că astepți de la el să-ți ofere un anumit sentiment, o anumită experiență. Brandul apelează la sentimente, nu la fapte. Deciziile de cumpărare sunt făcute pe promisiuni care transcend produse, iar promisiunile sunt înrădăcinate în emoțiile umane. Brandurile sunt construite pe încredere. O promisiune respectată este poate printre cele mai de bază emoții umane.

Care sunt pașii către un branding, către o identitate de brand?

  • Cu cine vorbești? Cui te adresezi? Publicul țintă!
  • Ce și cum vorbești? Conținutul materialului de promovare!
  • Cum este primit mesajul brandului tău? Care sunt canalele de marketing!
  • Care este rezultatul branding-ului? Măsurare. Rapoarte!

Ce este Branding-ul ?

Procesul prin care o marcă capătă o anumita percepție și se individualizează se numește branding.